Menu Close

Izlet u Dubrovnik

Na trodnevni izlet od 25.-27. listopada 2021. u Dubrovačko-Neretvansku Županiju krenuli smo u 00.30 sati ispred Župe Sv. Josipa na Trešnjevci u Zagrebu. Putovali smo autobusom DOMI-PRIJEVOZ sa dva vozač Matija Pisak i Ivan Pozajić. Ukupno je sudjelovalo 50 sudionika Eu-projekta UP.02.2.2.10.0033.-„Izvaninstitucionalne usluge za branitelje i članove obitelji“.

Uz kraće zaustavljanje putem na odmorištima prema Dubrovniku zaustavili smo se četiri puta, u Dubrovnik stižemo oko 9.00 sati, autobus nas ostavlja kod naselju Ploče gdje je polazna stanica žičare prema brdu Srđ.

Žičarom dolazimo na brdo Srđ gdje je smješten muzej Domovinskog rata Dubrovnik.

Muzej Domovinskog rata Dubrovnik u Dubrovniku, smješten u prizemlju tvrđave Imperial na brdu Srđ, prostor je u kojem je izložen stalni postav i istoimena izložba Dubrovnik u Domovinskom ratu 1991.-1995.

Izloženi su: dokumenti, umjetničke i dokumentarne fotografije, tiskana građa, naoružanje, minsko eksplozivna sredstva, ratne karte i zapovjedi, dijelovi vojne opreme, predmeti iz svakodnevnog života dubrovčana i branitelja u agresorskom okruženju, autentične snimke i video materijal, ratne zastave postrojbi, originalni stijeg sa Srđa iz 1991., planovi minskih polja, ratni dnevnici.
Na Srđu je i spomen ploča sa imenima branitelja koji su svoj život izgubili braneći Dubrovnik na tom mjestu.

Nakon razgledavanja Muzeja na Srđu, žičarom se spuštamo na ploče gdje nas autobus kupi i vozi prema hotelu „Adrija“ gdje se smještamo u sobe. U 16.00 sati odlazimo razgledavati Dubrovačke zidine. Nakon razgledavanja zidina povratkom u hotel u 18.00 sati imali smo Psihološku radionicu koju je održao Ivan Sušanj dipl. psih.. Tema radionice je bila „Odnos između muškarca i žene“. Na radionici su bili svi sudionici izleta.

Drugi dan nakon doručka odlazimo od 9.00-12.00 sati razgledavati Dubrovačke muzeje koji su smješten u starom dijelu grada. Razgledavanje muzeja, zbog epidemiološke situacije u cijeloj zemlji sudionici izleta su podijeljeni u dvije grupe i krenuli smo s maskama u razgledavanje muzeja:

• Kulturno-povijesnog muzeja,
  • Pomorskog muzeja,
  • Etnografskog muzeja,
  • Arheološkog muzeja,

Završavamo posjet Dubrovačkim muzejima, te odlazimo na ručak, poslije odmora odlazimo u 15.00 sati u posjet i razgledavanje Samostana Male braće u Dubrovniku, razgledali smo ga uz stručno vođenje gvardijana fra Veselka Grubišića.

Treći dan nakon doručka u 9.00 sati krećemo za Ston da posjetimo Solanu. Dolazimo oko 11.00 sati.

Solana u Stonu, jedna od tri solane u Hrvatskoj, najstarija je u Europi i moguće na svijetu. Potječe iz 14. stoljeća te je i danas u funkciji. Nastala je nakon što je Dubrovačka republika 1333. kupila Ston i 1360. opasala ga obrambenim zidom .

Ston je postao idealna lokacija za solanu koja je Republici donosila najviše prihoda, 15 900 dukata godišnje.
Solana je podijeljena na bazene od kojih je svaki osim Munda (za narod), nazvan po nekom kršćanskom svecu, Sv.Frano, Sv.Petar i Pavao, Sv.Vlaho, Sv.Nikola. Solana izgled i način proizvodnje dosad nije mijenjala. Sunce, more, vjetar i čovjek i danas se udružuju kako bi proizveli izvanrednu ekološku sol i solni cvijet. Godišnje se u solani proizvede oko 2000 tona soli.

Nakon razgledavanja Solane Ston idemo u Ploče na dogovoreni ručak u restoran „Fulin“. Ručak je prošao u najboljem redu, ovom prilikom želim zahvaliti i gazdi restorana na lijepom prijemu i veoma ukusnoj hrani.

Za Zagreb polazimo u 16.00 sati, i svi bez teškoća sretno stigli u Zagreb.

Svi učenici kroz razgovor iskazali zadovoljstvo i radost posjetom gradu Dubrovniku.