Menu Close

Posjet Istarskoj županiji

Na trodnevni izlet 27.-29. rujna 2021. u Istarsku Županiju krenuli smo u 6.00 sati ispred Župe Sv. Josipa na Trešnjevci u Zagrebu. Putovali smo autobusom Brioni Pula s vozačem Nenadom Cikota. Ukupno je sudjelovalo 50 sudionika Eu-projekta UP.02.2.2.10.0033.-„Izvaninstitucionalne usluge za branitelje i članove obitelji“.

Prvi dan

Uz kraće zaustavljanje putem na odmorištu „Vrata Jadrana“ u Rijeci, stigli smo u 10.00 h u Pulu. Izlaskom iz autobusa krenuli smo posjetiti „Povijesni i pomorski muzej Istre“ gdje nas je čekao vodič muzeja Franjo Kišura.

Povijesni i pomorski muzej Istre nalazi se na najvišem brežuljku u Puli, na nadmorskoj visini od 32,4 metra, između mora i brežuljaka Arene, Zara i Sv. Mihovila, u adaptiranoj mletačkoj utvrdi. Od 1961. godine ondje se nalaze radne i izložbene prostorije Povijesnog i pomorskog muzeja Istre koji je osnovan 31. prosinca 1955. godine kao Muzej revolucije.

Nakon obilaska Povijesnog i pomorskog muzeja Istre, autobusom odlazimo u Hotel „Pulu“. Smještamo se u Hotel i u 13.00 h imamo zajednički ručak. Posoljen ručka u 14.30  sati odlazimo u razgledavanje Arene Pula, Augustov hram, Zlatna vrata i Katedralu UBDM u Puli. Obilazak je bio uz stručno vodstvo Giulia Codacci Terlović arheologinja iz Arheološkog muzeja Pula.

Drugi Dan

Posjet NP Brijunima,

Brijunsko otočje smješteno je na južnom djelu zapadne obale Istre, broji sveukupno 14 otoka i otočića, čineći ih najrazvedenijom i najvećom skupinom otoka istarskog područja. Brijuni zajedno s okolnim morem i podmorjem proglašeni su Nacionalnim parkom 1999. godine, zbog svoje iznimne vrijednosti.

Nakon razgledavanja NP Brijuni odlazimo u hotel na ručak, te nakon ručka odlazimo u pravcu Motovuna. Vožnja do Motovuna bila je slikovita sa raznim prizorima pejzaža Jeseni u Istri.

Motovun, naselje i općina u Hrvatskoj, u Istarskoj županiji. Najbolje je sačuvana srednjovjekovna istarska utvrda, koja se razvila na vrhu strmog brežuljka. U prapovijesnim vremenima, ilirska i keltska plemena gradila su svoje utvrde na mjestu današnjeg Motovuna. Ime mu je također keltskog porijekla, a nastalo je od riječi Montona, što znači grad u gori.

Nakon razgledavanja Motovuna vraćamo se u Hotel Pula gdje smo imali Psihološku radionicu koju je održao Ivan Sušanj dipl. psih., a tema radionice bila je „Putovanje“.

Putovanje je kretanje ljudi između udaljenih geografskih mjesta. Putovanje se može obaviti pješice, biciklom, automobilom, vlakom, brodom, autobusom, zrakoplovom, brodom ili drugim sredstvom, s prtljagom ili bez nje, a može biti jednosmjerno ili kružno putovanje.

Kroz raspravu o putovanju više smo se posvetili osobnim putovanjima, avanturizmu i doživljaju.

Treći dan

Posjet Rovinju

Rovinj- Rovigno nalazi se na zapadnoj obali Istre. Skupa s Porečom je najjači turistički centar Istre, te jedan od najjačih na Jadranu. Područje grada Rovinja graniči s općinama Bale, Kanfanar, Sv. Lovreč i Vrsar.

Grad Rovinj-Rovigno ima svega 2 naselja, a to su: Rovinj i Rovinjsko selo.

Rovinj se nalazi u području Crvene Istre, odnosno crvenog tla (crljenice). U rovinjskom arhipelagu nalaze se 22 otoka ili otočića od kojih su Sv. Andrija i Sv. Katarina najveći, a tu spadaju još Bili Školj i drugi.

Rovinj ima 14.234 stanovnika, Hrvati čine većinu stanovništva (66%), ima 1628 pripadnika talijanske nacionalne zajednice (11,5%). Na području grada Rovinja žive i manjine Srba 3,5%, Albanaca 2,4% i Bošnjaka 1,8%.

Po dolasku u Rovinj odlazimo razgledavati crkvu Sv. Eufemiju.

Nakon razgledavanja Rovinja u 13.00 sati odlazimo u konobu „La Turo“ na ručak. Nakon ručka idemo u razgledavanje muzeja Grada Rovinja. Na vratima muzeja dočekalo nas je voditeljica Tamara Perković koja nas je uz stručno objašnjenje provela kroz muzej.

Nakon razgledavanja muzeja Grada Rovinja svi sudionici nakon trodnevnog edukativnog izleta u 16.00 sati krenuli smo za Zagreb. U Zagreb stižemo oko 20.30 sati ispred župe Sv. Josipa.